نگاهی دقیق تر به مواد پرینتر سه بعدی

۶ بازديد

مواد محلول

مواد محلول موادی هستند که به قصد حل شدن در مرحله بعدی فرآیند تولید چاپ با پرینتر سه بعدی می شوند. دو ماده متداول فیلامنت محلول عبارتند از HIPS (پلی استایرن با ضربه بالا) و PVA (پلی وینیل استات). HIPS دارای خواص مشابه ABS است و می تواند با لیمونن حل شود، در حالی که PVA را می توان با آب (تا 70 درجه سانتیگراد) حل کرد. همچنین رشته های BVOH وجود دارند که به طور فزاینده ای محبوب می شوند، به خصوص در چاپگرهای اکسترودر دوگانه. این به این دلیل است که این ماده در آب محلول است و به گفته کارشناسان، حلالیت آن حتی بالاتر از PVA است.

 

مواد انعطاف پذیر

رشته های پلاستیکی انعطاف پذیر نیز به طور فزاینده ای در بازار چاپ سه بعدی محبوب هستند. از موادی مانند TPE یا TPU، این مواد تشکیل شده است که از مزایای این رشته ها این است که قابلیت ساخت قطعات چکش خوار را دارند. به طور کلی، این پلاستیک ها دارای خواص چاپی مشابه با PLA هستند، هرچند با درجات سفتی متفاوت. توصیه می شود برای جلوگیری از گرفتگی نازل، سازگاری مواد را با اکسترودر بررسی کنید.

پلی آمید (PA)

اشیاء ساخته شده از پلی آمید معمولاً از پودر ریز، سفید و دانه ای با استفاده از فناوری SLS تولید می شوند. با این حال، انواع مختلفی از مواد وجود دارد که در رشته‌های برای مدل‌سازی رسوب ذوب شده (FDM) نیز موجود است. به دلیل زیست سازگاری خوب، از پلی آمیدها می توان برای ساخت قطعاتی که با مواد غذایی در تماس هستند (به جز غذاهای حاوی الکل) استفاده کرد.

 

پلی آمیدها از ساختارهای نیمه کریستالی تشکیل شده اند و دارای تعادل خوبی از خواص شیمیایی و مکانیکی هستند و پایداری، سفتی، انعطاف پذیری و مقاومت در برابر ضربه را ارائه می دهند. این مزایا به این معنی است که این ماده کاربردهای بین صنعتی زیادی دارد و سطح بالایی از جزئیات را ارائه می دهد. پلی آمیدها به دلیل کیفیت بالا در ساخت چرخ دنده ها، قطعات هوافضا، خودروسازی، رباتیک، پروتزهای پزشکی و قالب های تزریقی استفاده می شوند.

آلومید

اجسام آلومیدی توسط فرآیند SLS از ترکیب پلی آمیدها و پودر آلومینیوم تولید می شوند. این ماده دارای سطح کمی متخلخل و ظاهری دانه ای با استحکام زیاد و مقاومت دمایی خوب (تا 172 درجه سانتیگراد) است. با این حال، هنگام استفاده از آلومید، برخی مراحل پس از پردازش مانند آسیاب، پوشش یا آسیاب مورد نیاز است. آلومید برای مدل‌های پیچیده، قطعات طراحی و یا برای تولید سری‌های کوچک مدل‌های کاربردی که نیاز به سفتی بالا و ظاهری شبیه به آلومینیوم دارند، استفاده می‌شود. محدودیت های هندسی کمی برای این تکنیک وجود دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.