طراحی کفش با پرینتر سه بعدی

۸ بازديد

طراحی کفش الهام گرفته از قلمرو حیوانات

جدا از مفهوم پراکندگی بذر، گراماتوپولوس از یک پدیده طبیعی دیگر برای کفش دویدن ساخته شده با پرینتر سه بعدی خود الهام گرفته است. این از مفهوم "گونه های کلیدی" در دنیای حیوانات نشات می گیرد، جایی که گونه های خاصی نقش اساسی در جوان سازی و شکل دادن به محیط دارند. نمونه ای از این گاومیش کوهان دار امریکایی است که سم های قوی آن به طور ناخواسته مسیرهایی را ایجاد می کنند که حیوانات دیگر از آن برای ورود به مناطق جدید استفاده می کنند.

 

بنابراین، این کفش نه تنها عمل پخش بذر مشاهده شده در خز حیوانات را تقلید می کند، بلکه شکل سم های محکم گاومیش کوهان دار را نیز منعکس می کند. هنگامی که یک دونده کفش ورزشی گراماتوپولوس را با پرینت سه بعدی در پارک می‌چرخد، همزمان دانه‌ها را از طریق زیره پشمالو پخش می‌کنند و مسیرهایی شبیه به مسیرهای گاومیش کوهان دار خلق می‌کنند و حیوانات را تشویق می‌کنند که از این کار پیروی کنند. این رویکرد دوگانه برای بازگرداندن مناطق شهری به طور یکپارچه با اصول خود طبیعت همسو است.

پروژه طراح یک هدف استراتژیک در دو حوزه محبوب بشریت - ورزش و مد - با هدف تقویت ارتباط مردم با محیط زیست و ایجاد دیدگاهی تازه در رابطه ما با طبیعت دارد. این تلاش از چاپ سه بعدی به عنوان ابزاری آگاهانه برای پایداری استفاده می کند، زیرا با وجدان نمونه های اولیه و کالاهای مصرفی را با کمترین تأثیر زیست محیطی تولید می کند. کفش دویدن پرینت سه بعدی، که در حال حاضر در مرحله نمونه اولیه خود است، با افتخار پلتفرم هایی مانند هفته طراحی میلان و سایر رویدادهای معتبر را زیبا کرده است. گراماتوپولوس در تکامل خود، ساخت کفش را از طریق چاپ سه بعدی یا قالب گیری تزریقی با لاستیک برای تقویت استقامت و کاربردی بودن آن در نظر می گیرد.

 

علاوه بر این، طراح به طور فعال در حال بررسی ضمائم تکمیلی برای کفش هایی است که عملکرد پراکندگی دانه را در حین دویدن یا راه رفتن منعکس می کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.