محبوب ترین فایل های پرینتر سه بعدی STL سال 2023

۶ بازديد

 

اگر از استفاده از پرینتر سه بعدی لذت می برید، اما خودتان طرفدار طراحی اشیاء سه بعدی نیستید، احتمالاً قبلاً از پلتفرم هایی مانند Thingiverse یا Cults استفاده کرده اید که طرح های آماده چاپ را ارائه می دهند. در حالی که تعداد چنین پلتفرم هایی زیاد است، تعداد اشیایی که هر روز آپلود می شوند حتی بیشتر است. طرح ها آزادی خلاقانه بی نهایت را ارائه می دهند. امسال، ما یک بار دیگر به محبوب‌ترین فایل‌های STL سال 2023 در Cults نگاه کرده‌ایم و مواردی را که ما را با خلاقیت، مفید بودن و اصالت خود تحت تأثیر قرار داده‌اند، برجسته کرده‌ایم! چه لوازم جانبی، چه بازی های سرگرمی و چه حتی اثاثیه کامل، امسال هیچ توقفی در چاپ سه بعدی وجود نداشت. بیایید با هم به محبوب ترین فایل های STL سال 2023 نگاهی بیندازیم!

 

فایل STL Archepteryx Biting

چه طرفدار پارک ژوراسیک باشید چه نباشید، این فایل STL Archepteryx که با استفاده از پرینت سه بعدی ساخته شده است، به لطف جزئیات پیچیده آن مانند توانایی گاز گرفتن و بال های پردار، کپی قانع کننده ای است. Archepteryx که به عنوان اولین پرنده شناخته شده در نظر گرفته می شود، چاپ بسیار آسانی دارد، زیرا بدنه و بال های آن یک تکه هستند و می توان آن را مستقیماً از چاپگر سه بعدی و بدون هیچ گونه وسایل پشتیبانی گرفت. با استفاده از مواد PLA، طراح این فایل STL 2023 بیان می کند که نیش می تواند بسته به رشته مورد استفاده متفاوت باشد. بنابراین هر چه مواد سفت تر باشد، آرکپتریکس سخت تر گاز می گیرد. اطمینان حاصل کنید که در اینجا در مقیاس 100٪ چاپ می کنید تا مکانیسم ها به درستی کار کنند. در نهایت می توانید چشم های شیشه ای را که باید 12 میلی متر قطر داشته باشند وارد کنید.

یک پیانوی پرینت سه بعدی کاملا کاربردی

به ویژه دوستداران موسیقی از این فایل STL 2023 لذت خواهند برد، زیرا این یک پیانوی گرند کاملاً کاربردی است! این پیانو که در اصل از یک پیانوی بزرگ لگو الهام گرفته شده است، نشان می دهد که با استفاده از پرینت سه بعدی چه مکانیسم هایی امکان پذیر است. هنگامی که هر کلیدی روی پیانو فشار داده می‌شود، یک واکنش زنجیره‌ای ایجاد می‌شود و در نتیجه صدای خاصی با قرار دادن اهرم‌ها و لولاها ایجاد می‌شود. مدت زمان چاپ پیانو 250 ساعت و مصرف مواد آن 3 کیلوگرم است که عمدتا به PLA و بخش کوچکی از PETG تقسیم می شود. علاوه بر این، برای شما مهم است که بدانید این یک پیانوی پرینت سه بعدی خالص نیست، زیرا شامل بست و میله است.

یک R2-D2 مستقیماً از چاپگر سه بعدی

این R2-D2 از سیاره دیگری نیست، بلکه از یک چاپگر سه بعدی است! این فایل STL محصول 2023 یک ربات تاشو است که تک تک دو طرف بدن آن را به طور جداگانه به صورت سه بعدی پرینت می کنید و سپس یک برآمدگی کوچک در آن قرار می دهید تا بتوانید بعداً آنها را به هم وصل کنید، هیچ تکیه گاه یا لبه ای لازم نیست. پس از وارد کردن قسمت های بالا و پایین، باید بازو را به سمت بیرون بکشید، پایین بیاورید و سپس آن را به هم وصل کنید. برای اطمینان از اصالت R2-D2، همچنین لازم است که نخ هایی را که بعداً به عنوان کابل عمل می کنند بریده و آنها را در نقاط مناسب بکشید. ربات تمام شده می تواند سر خود را بچرخاند و بازوهای خود را حرکت دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.