دسترسی به موسیقی از طریق فناوری های پرینتر سه بعدی

۶ بازديد

به نظر می رسد مطمئناً می توان از پرینتر سه بعدی برای کمک به نوازندگان استفاده کرد. در واقع فرانک دی فالکو، مدیر Canada Makes، سازمانی که به چاپ سه بعدی اختصاص دارد، در مصاحبه ای با Design Engineering اظهار داشت که "ابزارهای پرینت سه بعدی بدتر یا بهتر نیستند، فقط در رویکردشان متفاوت هستند". رویکرد در بیشتر موارد افزایش تجربه نوازنده و کمک به آنها در هر آنچه که نیاز دارند است.

یکی از این نمونه‌ها که نشان‌دهنده ایجاد ابزارهایی برای سهولت دسترسی و راحتی بیشتر آنهاست، از رابرت هانتر، دانشجوی دکترای مهندسی در دانشگاه اتاوا می‌آید. او یک کلارینت و یک مچ بند طراحی کرد که با هم کار می کنند تا به نوازنده کمک کند وزن ساز را برای مدت طولانی تحمل کند. این الهام از تجربه خودش در نواختن کلارینت در دبیرستان بود، جایی که پس از ساعت ها تمرین از درد شدیدی در تاندون شست خود رنج می برد.

نابینایان همچنین به لطف چوب های پرینت سه بعدی برای پروژه نابینایان به رهبری کیم ییجی و تیمی از محققان دانشگاه ویسکانسین، راهی در دسترس برای خواندن موسیقی پیدا کرده اند. کیم از دست دادن تدریجی بینایی را تجربه کرد و در موسیقی راهی برای ارتباط با جهان کشف کرد. «این فقط ساختن یک نمونه اولیه برای او یا مدرسه موسیقی نبود. این یک همکاری واقعی است که در آن ما با کیم کار کردیم تا نیازهای او را درک کنیم و با هم راه حل هایی را پیدا کنیم.

 

این پروژه که با نام «نشان‌گذاری لامسه» شناخته می‌شود، به دنبال بازسازی نمرات کاغذی با استفاده از نقش برجسته‌های متمایز است که نه تنها قابل خواندن هستند، بلکه از طریق حس لامسه نیز قابل تشخیص هستند. برای رسیدن به این هدف، پرینت سه بعدی بسیار دقیق مورد نیاز بود، بنابراین آنها از تف جوشی لیزری انتخابی (SLS) استفاده کردند، که امکان وضوح بهتر را فراهم می کرد و امکان بازآفرینی نت ها را به صورت ارتفاع های کوچک روی اسکور می داد.

 

کارون ادامه می‌دهد: «هنوز راه زیادی برای دسترسی بیشتر به موسیقی وجود دارد و این واقعیت که از فناوری‌های جدیدی مانند چاپ سه‌بعدی برای تولید استفاده می‌شود، می‌تواند به تحریک اشتهای طرفداران فناوری کمک کند. موسیقی هنوز هم تصویری کاملا سنتی دارد، حداقل در فرانسه. استفاده از رنگ و مواد غیرمعمول، و همچنین شکستن کدها، همچنین می تواند با تازگی که به بازار قدیمی و بسیار قدیمی می آورد، نوعی جذابیت ایجاد کند. در هر صورت، این همان چیزی است که ما در Syos به آن امیدواریم!» اما، واضح است که اگرچه هنوز کار در پیش است، چاپ سه بعدی ابزاری عالی برای حرکت به سمت دسترسی در صنعت موسیقی است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.