تفاوت دستگاه سی ان سی صنعتی با رومیزی چیست ؟

۲ بازديد

تفاوت دستگاه سی ان سی صنعتی با رومیزی چیست ؟
تفاوت فی مابین دستگاه سی ان سی صنعتی با دستگاه سی ان سی رومیزی چیست ؟ در شرایطی که فرقی ندارد خب چرا ملت برای یک سی ان سی صنعتی پولی حدود ۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان تا ۸۵۰.۰۰۰.۰۰۰ هزینه میکنند خب بروند دستگاه سی ان سی رومیزی تهیه و تنظیم بکنند و کلی مبلغ را در اکانت بانکی خویش پس انداز نمایند. دقیقا این شاید پرسش اکثری از شما باشد و در‌این نوشته‌علمی قصد داریم به طور روشن توضیح دهیم .
ولی پاسخ این پرسش شما:
هنگامی که شما می خواهید سینی چوبی در بعدها ۴۰*۴۰ برش دهید با دستگاه سی ان سی صنعتی شاید ارتفاع بکشد ۲ دقیقه اما در سی ان سی رومیزی ۶ دقیقه ارتفاع می کشد اما خب در به عبارتی اعتنا برای شما ماشینکاری خواهد کرد و این هنگامی به عایدی شماست که جدید بیزنس خودتون رو استارت کردید و انقدر مشتری ندارید که مشاجره مجال برای شما در حق تقدم باشد پس برای شما به صرفه است که برای اعتقادوباور از سوددهی کارتان دستگاه سی ان سی رومیزی تنظیم فرمائید و در حالتی که استخراج و کارتان پاسخ اعطا کرد گشوده هم به عایدی شما می‌باشد خب چه دلیلی دارااست گشوده به مکان تهیه و تنظیم دستگاه سی ان سی صنعتی با بها های بسیار بالا خوب میباشد دوتا یا این که حتی سه تا سی ان سی رومیزی تهیه و تنظیم فرمائید و با به عبارتی بازده کارتان را پیش ببرید.
در شرایطی که بدین نوشته‌علمی اعتنا کرده پرینتر سه بعدی باشید متوجه می‌شوید از هر لحاظ که نگاه کنین شما غالب می باشد با خرید سی ان سی رومیزی چون هم لبه بهره کمتری دارااست و هم کاربردی می‌باشد نو فروش دستگاه نیز اسان میباشد یعنی در شرایطی که حصول و کارتان خدایی نکرده پاسخ نداد و بدون چاره به انتقاد کردن اسباب کاری خویش باشید مطمئنن فروش یک دستگاه ۳۰ میلیون تومانی خیلی ریلکس خیس از فروش یک دستگاه ۳۰۰ میلیونی خواهد بود در بازار و اما در‌صورتی‌که دستگاه سی ان سی را از ما تنظیم کرده باشید یعنی از دسته ماشین سازی ماشین خیلی ریلکس می‌توانید دستگاه خویش را به ما بفروشید و مطمئن باشید در موقع فروش سی ان سی رومیزی خریداری گردیده از ماشین شما بهره خواهید کرد چون بازار هر روز در نوسان می باشد.

محبوب ترین فایل های پرینتر سه بعدی STL سال 2023

۵ بازديد

 

اگر از استفاده از پرینتر سه بعدی لذت می برید، اما خودتان طرفدار طراحی اشیاء سه بعدی نیستید، احتمالاً قبلاً از پلتفرم هایی مانند Thingiverse یا Cults استفاده کرده اید که طرح های آماده چاپ را ارائه می دهند. در حالی که تعداد چنین پلتفرم هایی زیاد است، تعداد اشیایی که هر روز آپلود می شوند حتی بیشتر است. طرح ها آزادی خلاقانه بی نهایت را ارائه می دهند. امسال، ما یک بار دیگر به محبوب‌ترین فایل‌های STL سال 2023 در Cults نگاه کرده‌ایم و مواردی را که ما را با خلاقیت، مفید بودن و اصالت خود تحت تأثیر قرار داده‌اند، برجسته کرده‌ایم! چه لوازم جانبی، چه بازی های سرگرمی و چه حتی اثاثیه کامل، امسال هیچ توقفی در چاپ سه بعدی وجود نداشت. بیایید با هم به محبوب ترین فایل های STL سال 2023 نگاهی بیندازیم!

 

فایل STL Archepteryx Biting

چه طرفدار پارک ژوراسیک باشید چه نباشید، این فایل STL Archepteryx که با استفاده از پرینت سه بعدی ساخته شده است، به لطف جزئیات پیچیده آن مانند توانایی گاز گرفتن و بال های پردار، کپی قانع کننده ای است. Archepteryx که به عنوان اولین پرنده شناخته شده در نظر گرفته می شود، چاپ بسیار آسانی دارد، زیرا بدنه و بال های آن یک تکه هستند و می توان آن را مستقیماً از چاپگر سه بعدی و بدون هیچ گونه وسایل پشتیبانی گرفت. با استفاده از مواد PLA، طراح این فایل STL 2023 بیان می کند که نیش می تواند بسته به رشته مورد استفاده متفاوت باشد. بنابراین هر چه مواد سفت تر باشد، آرکپتریکس سخت تر گاز می گیرد. اطمینان حاصل کنید که در اینجا در مقیاس 100٪ چاپ می کنید تا مکانیسم ها به درستی کار کنند. در نهایت می توانید چشم های شیشه ای را که باید 12 میلی متر قطر داشته باشند وارد کنید.

یک پیانوی پرینت سه بعدی کاملا کاربردی

به ویژه دوستداران موسیقی از این فایل STL 2023 لذت خواهند برد، زیرا این یک پیانوی گرند کاملاً کاربردی است! این پیانو که در اصل از یک پیانوی بزرگ لگو الهام گرفته شده است، نشان می دهد که با استفاده از پرینت سه بعدی چه مکانیسم هایی امکان پذیر است. هنگامی که هر کلیدی روی پیانو فشار داده می‌شود، یک واکنش زنجیره‌ای ایجاد می‌شود و در نتیجه صدای خاصی با قرار دادن اهرم‌ها و لولاها ایجاد می‌شود. مدت زمان چاپ پیانو 250 ساعت و مصرف مواد آن 3 کیلوگرم است که عمدتا به PLA و بخش کوچکی از PETG تقسیم می شود. علاوه بر این، برای شما مهم است که بدانید این یک پیانوی پرینت سه بعدی خالص نیست، زیرا شامل بست و میله است.

یک R2-D2 مستقیماً از چاپگر سه بعدی

این R2-D2 از سیاره دیگری نیست، بلکه از یک چاپگر سه بعدی است! این فایل STL محصول 2023 یک ربات تاشو است که تک تک دو طرف بدن آن را به طور جداگانه به صورت سه بعدی پرینت می کنید و سپس یک برآمدگی کوچک در آن قرار می دهید تا بتوانید بعداً آنها را به هم وصل کنید، هیچ تکیه گاه یا لبه ای لازم نیست. پس از وارد کردن قسمت های بالا و پایین، باید بازو را به سمت بیرون بکشید، پایین بیاورید و سپس آن را به هم وصل کنید. برای اطمینان از اصالت R2-D2، همچنین لازم است که نخ هایی را که بعداً به عنوان کابل عمل می کنند بریده و آنها را در نقاط مناسب بکشید. ربات تمام شده می تواند سر خود را بچرخاند و بازوهای خود را حرکت دهد.

دسترسی به موسیقی از طریق فناوری های پرینتر سه بعدی

۵ بازديد

به نظر می رسد مطمئناً می توان از پرینتر سه بعدی برای کمک به نوازندگان استفاده کرد. در واقع فرانک دی فالکو، مدیر Canada Makes، سازمانی که به چاپ سه بعدی اختصاص دارد، در مصاحبه ای با Design Engineering اظهار داشت که "ابزارهای پرینت سه بعدی بدتر یا بهتر نیستند، فقط در رویکردشان متفاوت هستند". رویکرد در بیشتر موارد افزایش تجربه نوازنده و کمک به آنها در هر آنچه که نیاز دارند است.

یکی از این نمونه‌ها که نشان‌دهنده ایجاد ابزارهایی برای سهولت دسترسی و راحتی بیشتر آنهاست، از رابرت هانتر، دانشجوی دکترای مهندسی در دانشگاه اتاوا می‌آید. او یک کلارینت و یک مچ بند طراحی کرد که با هم کار می کنند تا به نوازنده کمک کند وزن ساز را برای مدت طولانی تحمل کند. این الهام از تجربه خودش در نواختن کلارینت در دبیرستان بود، جایی که پس از ساعت ها تمرین از درد شدیدی در تاندون شست خود رنج می برد.

نابینایان همچنین به لطف چوب های پرینت سه بعدی برای پروژه نابینایان به رهبری کیم ییجی و تیمی از محققان دانشگاه ویسکانسین، راهی در دسترس برای خواندن موسیقی پیدا کرده اند. کیم از دست دادن تدریجی بینایی را تجربه کرد و در موسیقی راهی برای ارتباط با جهان کشف کرد. «این فقط ساختن یک نمونه اولیه برای او یا مدرسه موسیقی نبود. این یک همکاری واقعی است که در آن ما با کیم کار کردیم تا نیازهای او را درک کنیم و با هم راه حل هایی را پیدا کنیم.

 

این پروژه که با نام «نشان‌گذاری لامسه» شناخته می‌شود، به دنبال بازسازی نمرات کاغذی با استفاده از نقش برجسته‌های متمایز است که نه تنها قابل خواندن هستند، بلکه از طریق حس لامسه نیز قابل تشخیص هستند. برای رسیدن به این هدف، پرینت سه بعدی بسیار دقیق مورد نیاز بود، بنابراین آنها از تف جوشی لیزری انتخابی (SLS) استفاده کردند، که امکان وضوح بهتر را فراهم می کرد و امکان بازآفرینی نت ها را به صورت ارتفاع های کوچک روی اسکور می داد.

 

کارون ادامه می‌دهد: «هنوز راه زیادی برای دسترسی بیشتر به موسیقی وجود دارد و این واقعیت که از فناوری‌های جدیدی مانند چاپ سه‌بعدی برای تولید استفاده می‌شود، می‌تواند به تحریک اشتهای طرفداران فناوری کمک کند. موسیقی هنوز هم تصویری کاملا سنتی دارد، حداقل در فرانسه. استفاده از رنگ و مواد غیرمعمول، و همچنین شکستن کدها، همچنین می تواند با تازگی که به بازار قدیمی و بسیار قدیمی می آورد، نوعی جذابیت ایجاد کند. در هر صورت، این همان چیزی است که ما در Syos به آن امیدواریم!» اما، واضح است که اگرچه هنوز کار در پیش است، چاپ سه بعدی ابزاری عالی برای حرکت به سمت دسترسی در صنعت موسیقی است.

طراحی کفش با پرینتر سه بعدی

۷ بازديد

طراحی کفش الهام گرفته از قلمرو حیوانات

جدا از مفهوم پراکندگی بذر، گراماتوپولوس از یک پدیده طبیعی دیگر برای کفش دویدن ساخته شده با پرینتر سه بعدی خود الهام گرفته است. این از مفهوم "گونه های کلیدی" در دنیای حیوانات نشات می گیرد، جایی که گونه های خاصی نقش اساسی در جوان سازی و شکل دادن به محیط دارند. نمونه ای از این گاومیش کوهان دار امریکایی است که سم های قوی آن به طور ناخواسته مسیرهایی را ایجاد می کنند که حیوانات دیگر از آن برای ورود به مناطق جدید استفاده می کنند.

 

بنابراین، این کفش نه تنها عمل پخش بذر مشاهده شده در خز حیوانات را تقلید می کند، بلکه شکل سم های محکم گاومیش کوهان دار را نیز منعکس می کند. هنگامی که یک دونده کفش ورزشی گراماتوپولوس را با پرینت سه بعدی در پارک می‌چرخد، همزمان دانه‌ها را از طریق زیره پشمالو پخش می‌کنند و مسیرهایی شبیه به مسیرهای گاومیش کوهان دار خلق می‌کنند و حیوانات را تشویق می‌کنند که از این کار پیروی کنند. این رویکرد دوگانه برای بازگرداندن مناطق شهری به طور یکپارچه با اصول خود طبیعت همسو است.

پروژه طراح یک هدف استراتژیک در دو حوزه محبوب بشریت - ورزش و مد - با هدف تقویت ارتباط مردم با محیط زیست و ایجاد دیدگاهی تازه در رابطه ما با طبیعت دارد. این تلاش از چاپ سه بعدی به عنوان ابزاری آگاهانه برای پایداری استفاده می کند، زیرا با وجدان نمونه های اولیه و کالاهای مصرفی را با کمترین تأثیر زیست محیطی تولید می کند. کفش دویدن پرینت سه بعدی، که در حال حاضر در مرحله نمونه اولیه خود است، با افتخار پلتفرم هایی مانند هفته طراحی میلان و سایر رویدادهای معتبر را زیبا کرده است. گراماتوپولوس در تکامل خود، ساخت کفش را از طریق چاپ سه بعدی یا قالب گیری تزریقی با لاستیک برای تقویت استقامت و کاربردی بودن آن در نظر می گیرد.

 

علاوه بر این، طراح به طور فعال در حال بررسی ضمائم تکمیلی برای کفش هایی است که عملکرد پراکندگی دانه را در حین دویدن یا راه رفتن منعکس می کند.

آیا موریانه ها می توانند ساختمان های پرینتر سه بعدی را بهینه تر کنند؟

۶ بازديد

 

آیا می توان با استفاده از آنچه در مورد موریانه ها می دانیم، ساختمان هایی به وسیله پرینتر سه بعدی کم مصرف تر ساخت؟ احتمالاً اگر محققین دانشگاه لوند در سوئد و دانشگاه ناتینگهام ترنت در انگلستان باور شوند. آنها در حین مطالعه بر روی تپه‌های موریانه Macrotermes michaelseni (گونه‌ای بومی نامیبیا) دریافتند که می‌توانند خانه‌هایی با آب و هوای داخلی راحت و بدون مصرف بیش از حد انرژی ایجاد کنند. موریانه‌ها با ساخت شبکه‌ای پیچیده از تونل‌های شبکه‌مانند به عرض 3 تا 5 میلی‌متر، باد را در اطراف تپه موریانه رهگیری می‌کنند و تهویه را تامین می‌کنند و محیط داخلی را کنترل می‌کنند.

 

محققان دریافتند که این باد رطوبت اضافی و گازهای تنفسی را نیز می برد. دکتر دیوید آندرین، مدرس ارشد گروه تحقیقاتی ماده بیو دیجیتال دانشگاه لوند و نویسنده اول این مطالعه، توضیح داد: «در اینجا نشان می‌دهیم که «مجموعه خروج»، شبکه پیچیده‌ای از تونل‌های به هم پیوسته که در تپه‌های موریانه یافت می‌شود، قابل استفاده است. برای ترویج جریان هوا، گرما و رطوبت به روش‌های جدید در معماری بشر.» به لطف تحقیقات خود، رهبران پروژه اکنون می توانند تصور کنند که چگونه می توان این سازه ها را با ساختمان های دست ساز بازتولید کرد.

استفاده از موریانه ها برای ساختن ساختمان های پرینت سه بعدی بهتر

اگرچه ممکن است به نظر برسد که از یک برنامه تلویزیونی علمی تخیلی آمده است، اما مطمئناً امکان پذیر است و کلید این ممکن است فناوری های نوظهور باشد. قابل توجه، فناوری های چاپ سه بعدی مبتنی بر پودر است که می تواند این اشکال پیچیده را ایجاد کند. به گفته محققان، این مکانیسم تهویه طبیعی می تواند صنعت ساخت و ساز را متحول کند. می تواند خانه های راحت تر و کم مصرف تر ایجاد کند. این به نوبه خود باعث کاهش انتشار CO2 می شود که به ویژه در اثر استفاده بیش از حد از تهویه مطبوع در ماه های تابستان ایجاد می شود. با ادغام فناوری چاپ سه بعدی و سیستم های هوشمند، این سازه ها همچنین می توانند برای کاهش اثرات زیست محیطی ساختمان ها بیشتر بهینه شوند.

 

دکتر روپرت سوار، دانشیار دانشکده معماری، طراحی و محیط ساخته شده در دانشگاه ناتینگهام ترنت، گفت: «پرینت سه بعدی در مقیاس ساخت و ساز تنها زمانی امکان پذیر خواهد بود که بتوانیم سازه هایی به همان پیچیدگی در طبیعت طراحی کنیم. مجموعه خروج نمونه‌ای از یک ساختار پیچیده است که می‌تواند چندین مشکل را به طور همزمان حل کند: حفظ آسایش در خانه‌های ما، در عین حال تنظیم جریان گازهای تنفسی و رطوبت از طریق پوشش ساختمان. Soar نتیجه گیری می کند: "ما در آستانه گذار به سمت ساخت و سازهای طبیعی هستیم: برای اولین بار، ممکن است بتوان یک ساختمان زنده و واقعی طراحی کرد."

نگاهی دقیق تر به مواد پرینتر سه بعدی

۵ بازديد

مواد محلول

مواد محلول موادی هستند که به قصد حل شدن در مرحله بعدی فرآیند تولید چاپ با پرینتر سه بعدی می شوند. دو ماده متداول فیلامنت محلول عبارتند از HIPS (پلی استایرن با ضربه بالا) و PVA (پلی وینیل استات). HIPS دارای خواص مشابه ABS است و می تواند با لیمونن حل شود، در حالی که PVA را می توان با آب (تا 70 درجه سانتیگراد) حل کرد. همچنین رشته های BVOH وجود دارند که به طور فزاینده ای محبوب می شوند، به خصوص در چاپگرهای اکسترودر دوگانه. این به این دلیل است که این ماده در آب محلول است و به گفته کارشناسان، حلالیت آن حتی بالاتر از PVA است.

 

مواد انعطاف پذیر

رشته های پلاستیکی انعطاف پذیر نیز به طور فزاینده ای در بازار چاپ سه بعدی محبوب هستند. از موادی مانند TPE یا TPU، این مواد تشکیل شده است که از مزایای این رشته ها این است که قابلیت ساخت قطعات چکش خوار را دارند. به طور کلی، این پلاستیک ها دارای خواص چاپی مشابه با PLA هستند، هرچند با درجات سفتی متفاوت. توصیه می شود برای جلوگیری از گرفتگی نازل، سازگاری مواد را با اکسترودر بررسی کنید.

پلی آمید (PA)

اشیاء ساخته شده از پلی آمید معمولاً از پودر ریز، سفید و دانه ای با استفاده از فناوری SLS تولید می شوند. با این حال، انواع مختلفی از مواد وجود دارد که در رشته‌های برای مدل‌سازی رسوب ذوب شده (FDM) نیز موجود است. به دلیل زیست سازگاری خوب، از پلی آمیدها می توان برای ساخت قطعاتی که با مواد غذایی در تماس هستند (به جز غذاهای حاوی الکل) استفاده کرد.

 

پلی آمیدها از ساختارهای نیمه کریستالی تشکیل شده اند و دارای تعادل خوبی از خواص شیمیایی و مکانیکی هستند و پایداری، سفتی، انعطاف پذیری و مقاومت در برابر ضربه را ارائه می دهند. این مزایا به این معنی است که این ماده کاربردهای بین صنعتی زیادی دارد و سطح بالایی از جزئیات را ارائه می دهد. پلی آمیدها به دلیل کیفیت بالا در ساخت چرخ دنده ها، قطعات هوافضا، خودروسازی، رباتیک، پروتزهای پزشکی و قالب های تزریقی استفاده می شوند.

آلومید

اجسام آلومیدی توسط فرآیند SLS از ترکیب پلی آمیدها و پودر آلومینیوم تولید می شوند. این ماده دارای سطح کمی متخلخل و ظاهری دانه ای با استحکام زیاد و مقاومت دمایی خوب (تا 172 درجه سانتیگراد) است. با این حال، هنگام استفاده از آلومید، برخی مراحل پس از پردازش مانند آسیاب، پوشش یا آسیاب مورد نیاز است. آلومید برای مدل‌های پیچیده، قطعات طراحی و یا برای تولید سری‌های کوچک مدل‌های کاربردی که نیاز به سفتی بالا و ظاهری شبیه به آلومینیوم دارند، استفاده می‌شود. محدودیت های هندسی کمی برای این تکنیک وجود دارد.

مزایای پرینتر سه بعدی برای حرفه ای ها

۴ بازديد

 

وبسایت Case24.com کشف کرد که هندسه های پیچیده (48٪) بزرگترین مزیتی است که متخصصان از چاپ با پرینتر سه بعدی تجربه کرده اند. هندسه های پیچیده به مدل هایی اشاره دارد که معمولاً تصور آنها دشوار است اما می توان به راحتی با چاپگر سه بعدی تولید کرد.

 

متعاقباً، 39 درصد گزارش کردند که پرینت سه بعدی به طور سودمندی منجر به کاهش زمان تحویل فرآیند تولید آنها شده است. 30 درصد اظهار داشتند که نصب پرینترهای سه بعدی عملیات آنها را از نظر مالی محتاطانه تر کرده است. شاید تعجب آور نباشد، زیرا چاپگرهای سه بعدی می توانند چندین بار مدل ها را فقط با مواد مورد نیاز بسازند - بنابراین، نه تنها زمان چرخش را کاهش می دهد، بلکه هزینه های غیرضروری برای مواد را نیز کاهش می دهد.

 

به طرز شگفت انگیزی، 28 درصد از کارشناسان معتقدند چاپ سه بعدی برای عملکرد طراحی مجدد مهندسی آنها مفید بوده است. در حالی که 22 درصد پرینت سه بعدی را به عنوان ویژگی اصلی می دانند که به آنها امکان می دهد تعداد مراحل خط مونتاژ خود را کاهش دهند.

 

با توجه به تلاش بسیاری از سازمان ها برای دستیابی مداوم به کارایی در جایی که ممکن است و در صورت امکان - 18٪ فکر می کنند چاپ سه بعدی به بهبود مستمر ایدئولوژی آنها کمک کرده است.

 

در مقابل، تنها 8 درصد احساس می کنند که چاپ سه بعدی تأثیر مثبتی بر قابلیت های تولید از راه دور آنها داشته است. درست در بالا، 9 درصد استفاده از چاپگرهای سه بعدی را عامل مهمی در دستیابی موفقیت آمیز به بهینه سازی زنجیره تامین می دانند.

 

فیلیپ دانکر، مدیر عامل Case24.com اظهار داشت:

 

پرینت سه بعدی در طول سال ها به طور قابل توجهی تکامل یافته است و خود را به عنوان یک تکه فناوری پیشرو معرفی کرده است. با توجه به اینکه این فناوری در بسیاری از بخش‌ها به کار گرفته می‌شود، برای شرکت‌هایی که دائماً به دنبال نوآوری و دستیابی به بهره‌وری در چرخه تولید خود هستند، یکپارچه شده است. این تحقیق بینشی جامع در مورد روش های مختلف استفاده حرفه ای از چاپ سه بعدی و بزرگترین مزایایی که از این کار به دست می آورند ارائه می دهد. این شاخص‌ها تأثیر کنونی فناوری و اینکه چگونه پرینت سه بعدی به شرکت‌ها/حرفه‌ها اجازه می‌دهد تا یک مزیت رقابتی قدرتمند ایجاد کنند را نشان می‌دهد.

پرینتر سه بعدی و آینده تبلیغات

۴ بازديد

 

به گفته آکی اسپایسر از TBWA، ظهور پرینت سه بعدی، دست اندرکاران تبلیغات را در موقعیت ناخوشایندی قرار می دهد که باید بیاموزند چگونه دیدگاه خود را در مورد بیان برند گسترش دهند و تصمیم بگیرند که آیا خروجی های آنها ارزش افزوده دارد یا خیر. Spicer of Fast Company  بحث می کند که چگونه پرینت سه بعدی (معروف به تولید افزودنی) ممکن است فناوری بعدی باشد که مانند دسکتاپ یا لپ‌تاپ معمولی می شود. یا ممکن است فقط گاز خود را در دور اول بسوزاند و در نهایت بیش از 5 دقیقه پس از مسابقه به سرش بیفتد.

 

چاپ با پرینتر سه بعدی سنتی مدتی است که وجود داشته است. این در سال 1984 توسط چاک هال از 3D Systems Corp ساخته شد. مسلماً، ما مجبور بودیم از عینک های زشت و مقوایی با یک چشم قرمز و یک چشم آبی استفاده کنیم، هنوز 3 بعدی بود، و هنوز خیلی باحال بود. اما آیا من را به هر آنچه بیشتر می خواندم جذب می کرد؟ مطمئن نیستم؛ من مطمئن هستم که اصلی ترین چیزی که توجه هفت ساله من را که ناشی از ADHD بود به کتاب یا مجله کمیک جلب کرد این بود که واقعاً سه بعدی بود.

 

روانشناسی تبلیغات سه بعدی

 

دو کارکرد متمایز درک اشیاء و ایده ها وجود دارد که مغز به طور ذاتی روی آنها عمل می کند.

اولین مورد، عملکرد مغز برای درک چیزها در آینده است. به عنوان مثال، اگر دوستتان یک لیوان آب به سمت شما گرفته و به شما اشاره می‌کند که آن را بردارید، فکر نمی‌کنید "آن شخص یک لیوان آب را جلوی من گرفته است و می‌خواهد آن را بردارم". در عوض، شما در حال حاضر تصور می کنید که لیوان آب را هنگام دریافت آن در دست گرفته اید. ذهن در آینده زندگی می کند، اما اگر چیزی کاملاً متفاوت از آنچه ذهن پیش بینی کرده است اتفاق بیفتد، موقتاً شوکه می شود و هر چیزی را که در آن لحظه اتفاق می افتد درک می کند. لیوان آب به دست بزرگ می افتد و شما تماشا می کنید که شیشه و آب در همه جا مانند دیزی کاتر جنگ جهانی دوم منفجر می شود. باورتان نمی شود که این اتفاق افتاده است. چطور ممکن است اتفاق بیفتد؟ سپس می روید تا یک جارو بردارید، همانطور که تصور می کنید شیشه را از روی زمین جارو می کنید.

 

عملکرد دوم توانایی مغز برای آزمایش موقعیت های رانندگی قبل از تجربه است. ذهن ما قادر است خودمان را در حال انجام کارها تصور کند و پیش بینی کند که انجام آنها چه احساسی در ما ایجاد می کند. و آنچه حتی غیر قابل باورتر است این است که ذهن ما این ترفند پیشرفته را آنقدر خوب تسلط دارد که حتی لازم نیست انجام آن را به خاطر بسپاریم. فقط اتفاق می افتد

 

به عنوان مثال، اگرچه بسیاری از ما ترکیب سس تند و سبوس کشمش را امتحان نکرده‌ایم، همه ما تقریباً می‌توانیم تصور کنیم که چه طعمی دارد، و اکثر مردم (امیدوارم) این گزینه را وتو کنند. مثال عالی دیگر این است که چگونه داوران بیسبال به خاطر بازی مجدد "بازی" در سر خود قبل از فراخوانی شناخته می شوند، اگر دونده بیرون باشد یا سالم باشد، ضربه بزند یا اعتصاب نداشته باشد. از این رو تاخیر اندکی درست قبل از برقراری تماس.

 

نحوه آپلود فایل های پرینتر سه بعدی

۴ بازديد

Shapeways بسیاری از ویژگی های مفید را برای طراحان و مهندسان در طول فرآیند آپلود مدل سه بعدی ارائه می دهد، از جمله نقل قول های فوری و تجزیه و تحلیل قابلیت چاپ. آیا برای شروع و آپلود یک فایل سه بعدی آماده اید؟

 

بارگذاری طرح های چاپ سه بعدی

وارد حساب Shapeways خود شوید و My 3D Models را انتخاب کنید.

ناحیه «انتخاب یک فایل سه بعدی یا کشیدن آن به اینجا» را پیدا کنید. واحدهای خود را انتخاب کنید، به خاطر داشته باشید که مدل شما می تواند بعداً مجدداً مقیاس شود.

فایل خود را بکشید و رها کنید، یا کلیک کنید و یک کادر گفتگو ظاهر می شود - به شما امکان می دهد فایل را انتخاب کنید.

صفحه مدل بارگیری می شود و از آنجا ادامه می یابد.

انواع فایل سه بعدی قابل قبول برای آپلود مدل سه بعدی شما

رایج ترین نوع فایل پرینتر سه بعدی STL است. فایل ها به راحتی از تقریباً هر نرم افزار سه بعدی در این فرمت صادر می شوند. گزینه های بسیار دیگری نیز وجود دارد:

 

انواع فایل های قابل قبول عبارتند از: DAE، OBJ، STL، X3D، X3DB، X3DV، WRL، 3MF، STP، STEP

انواع فایل پرینت سه بعدی تمام رنگی: DAE، WRL، X3D، X3DB، X3DV، OBJ

فایل‌های بافت: GIF، JPG، PNG– آپلود به عنوان یک پوشه ZIP حاوی فایل مدل و بافت‌ها (و MTL برای OBJ)

حداکثر اندازه فایل برای همه انواع فایل های چاپ سه بعدی 64 مگابایت و/یا 1 میلیون چند ضلعی است.

 

ایجاد چاپ سه بعدی با کیفیت

آماده سازی گسترده در یک مدل سه بعدی واحد انجام می شود. برای اکثر طراحان و مهندسان Shapeways، با انتخاب بهترین ابزارهای مدلسازی و طراحی سه بعدی، با مفهوم اولیه شروع می شود. در عین حال، تحقیق در مورد بهترین مواد و فناوری چاپ سه بعدی برای این کار ضروری است.

 

چه درگیر نمونه سازی سریع و چه مستقیماً به سمت تولید مواد افزودنی قطعات پرینت سه بعدی با استفاده نهایی، کلید آپلود مدل های سه بعدی برای موفقیت در قابلیت چاپ به معنای آموزش تا حد امکان در مورد مواد و فناوری پیشرفته چاپ سه بعدی موجود در Shapeways است. به عنوان مثال، یک کاربر ممکن است فناوری چاپ سه بعدی SLS) را برای چاپ سه بعدی در حجم بالا انتخاب کند. در موارد دیگر، فناوری ساخت افزودنی مانند چاپ سه بعدی Stereolithography (SLS) ممکن است برای قطعات کوچکی که نیاز به جزئیات و دقت شدید دارند، مناسب‌تر باشد.

پرینتر سه بعدی و طراحی

۴ بازديد

طراحی برای چاپ با پرینتر سه بعدی

بهتر است در ابتدا زمان را برای تکمیل طراحی سه بعدی خود اختصاص دهید، نه اینکه بعداً یا در طول فرآیند ساخت افزودنی واقعی با مشکلات یا خطاهای قابل چاپ مواجه شوید. چیدمان اصلی را برای چسبندگی و پشتیبانی خوب و همچنین برنامه ریزی برای هر پیشروی – به خصوص آنهایی که شیب دار هستند، پیکربندی کنید.

 

ملاحظات اولیه برای اندازه و وزن مدل سه بعدی برای موفقیت ضروری است. اگر طرح های سه بعدی به درستی مقیاس بندی نشوند، می توانند منجر به شکست کامل در طول تولید شوند. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی به دستورالعمل های جعبه مرزی مراجعه کنید، اطمینان حاصل کنید که مدل ها در ابعاد فهرست شده جعبه مرزی مقیاس‌بندی می شوند – یک طرح کلی سه بعدی خیالی از یک جعبه که کوچک ترین منطقه اشغال شده توسط یک مدل سه بعدی را در بر می گیرد.

 

در زیر نمونه ای از ابعاد جعبه محدود کننده برای مواد چاپ با پرینتر سه بعدی مانند نایلون 12 [پلاستیک همه کاره] آورده شده است:

 

حداکثر جعبه مرزی

650 × 350 × 550 میلی متر (سفید طبیعی)

180 × 230 × 320 میلی متر (مشکی طبیعی)

200 × 150 × 150 میلی متر (فرآوری شده و پرمیوم)

345 × 375 × 440 میلی متر (صاف)

[قطعات با طول بیش از 330 میلی متر در هر جهت ممکن است خط قابل رویت داشته باشند به دلیل چاپگر لیزری دوگانه ما]

 

حداقل جعبه مرزی

X + Y + Z ≥ 7.5 میلی متر (طبیعی)

X + Y + Z ≥ 25.0 میلی‌متر و محورها باید 2.5 میلی‌متر باشند (فرآوری‌شده و پرمیوم)

10 × 10 × 10 میلی متر (صاف)

 

تبدیل مدل های دو بعدی و انواع فایل های چاپ سه بعدی

بسیاری از مدل ها از نقشه های دوبعدی پدید می آیند که سپس به صورت سه بعدی اکسترود می شوند، یا از ساختارهای سه بعدی اولیه تا پیچیده تر با استفاده از انواع برنامه های نرم افزاری مختلف ساخته می شوند. تبدیل یک تصویر دو بعدی به سه بعدی آسان است. برای دریافت فایل OBJ کافیست تصاویر سه بعدی را از طریق مبدل Shapeways 2D به 3D آپلود کنید.

 

همچنین ممکن است علاقه مند به تبدیل یا انتقال فایل های دیگر باشید. انواع فایل های سازگار عبارتند از:

 

انواع فایل: DAE، OBJ، STL، X3D، X3DB، X3DV، WRL، 3MF، STP، STEP

چاپ تمام رنگی: OBJ، MTL، DAE، WRL، X3D، X3DB، X3DV

حداکثر اندازه فایل برای همه انواع: 64 مگابایت و/یا 1 میلیون چند ضلعی

انتخاب مواد و فناوری چاپ سه بعدی مناسب:

در انتخاب مواد مناسب برای یک مدل سه بعدی، در نظر بگیرید که آیا محصول یک قطعه منحصر به فرد خواهد بود یا یک طرح همه کاره است که می تواند در بافت ها و رنگ های مختلف تولید شود. این امکان درک بهتر دستورالعمل‌های طراحی و مواد، سازگاری بین فناوری چاپ سه بعدی و الزامات پروژه را از ابتدا فراهم می‌کند.